MARKA’DAŞIM OLURMUSUN?
Ne kadar önemlidir, hayatımızın evrelerinde kendimizi bize özel hissettiren arkadaşlıklar kurmak ve onlarla birşeyleri paylaşıp bunun keyfini çıkarmak. Bazen bir kahkahaya edilen eşlik dünyanın en önemli anısı olup çıkıverir mesela. Bazen ise hüznün paylaşımınının ne kadar eşsiz bir değer olduğu...
Önemseriz, kaybetmekten korkarız, üstüne titreriz... Hele bir de uzun soluklu olursa anlaşabildiğimiz dostluk hikayeleri. Hayatımıza başka bir anlam kazandırmaz mı?
" İyi arkadaşlar, iyi kitaplar ve uykulu bir bilinç, mükemmel hayat bu." diye tanımlamış hayatı Mark Twain. Bunu gözardı etmeden yaşayıp, doğru iletişimle arkadaşlıklarımızı değerli tutmak, sosyal bağlarımızı daha güçlü hale getirmek için çaba sarfetmeliyiz her zaman…
Hızla gelişen ve değişen dijital çağda iletişimin önemi bir kez daha ortaya çıkıyor ve insanlara rağmen başarılı olmanın mümkün olmadığını gözler önüne seriyor.
Markaların hikayesi de bir bakıma buna benzer bir durumdur diyebiliriz. Aslında marka ile hedef kitlesini, sağlıklı iletişimle uzun süreli kurulan bir arkadaşlık yapısına benzetebiliriz. Öyle olmasaydı markalar her an, çeşitli iletişim araçlarını kullanarak onların beklentilerine karşılık verme çabasına girermiydi diye düşünmeden edemiyorum.
Hedef kitle markanın niçin orada durduğunu, amacının ne olduğunu ve hayatlarına nasıl değer katacaklarını bilmek ister. Marka ise kullandığı görsel hafıza, oluşturduğu güçlü iletişim ve yaratıcı çalışmalarının yanısıra kurduğu duygusal bağıyla da tüm beklentilere cevap vermenin stratejilerini uygular. Akıllı markalar tüketicinin her zaman yanında olan, onların ilgilendiği kanallarda yer alan, bazen eğlendiren bir oyunda, bazen bir sosyal sorumluluk projesinde bazen önemli başarı hikayelerine ortak olan markalardır.
Markanın itibar yönetimi
Markanızın sürekliliğini sağlamak ancak onun itibarını iyi yönetmekle olur. Talepten çok arzın olduğu günümüzde tüketicide alternatif arayışları çoğalmış, algılarda itibarlı duruşu olmayan markalardan vazgeçilmesi daha kolay bir hal almıştır. Bazen sizin hiç önemsemediğiniz bir birimde çalışan kişinin bile hatalı davranış sergilemesi oluşturmaya çalışılan marka imajını değiştirebilir. Tüketiciler artık kullanılan her iletişim aracında, sosyal medya paylaşımlarında, oluşturduğunuz iletişimde markanın hizmetini sorguluyor ve kendi ile güçlü bir bağ kurulması için önemli argümanlar üzerinde durabiliyorlar.
Yukarıda saydığımız tüm bu gelişmeler ışığında markanızın itibar yönetimini etkin ve doğru yapmazsanız markanızın başarısında süreklilik sağlamanız imkansız hale gelecektir. Tüketici dostu bir marka oluşturmanın temel kuralı ise, tüketicinin yanında olmak, duyarlı olmak ve onlarla birebir iletişim içinde olmakla mümkün olabilir. Belirli periyodlarla yapılacak nitelikli araştırmalar ile tüketicilerin beklentilerine karşılık bulacak temel kurallarla markayı yeniden konumlandırmak itibar yönetiminin en önemli unsurlarındandır. Marka yönetim sürecinde oluşturlacak görsel kimliğinizin yanısıra hedef kitlenin algısında itibarlı bir yer edinilmesi sağlanmalı mesajın yalın ve doğru verilmesi esas alınmalıdır.
Markanıza yeni hedef kitleleriyle belki de yeni arkadaşlıklar arıyorsunuz çoğu zaman. Bunu başarabilmenin yolu ise paylaşabileceğiniz ortak hikayelerinizi çoğaltıp onlara iletişiminizi doğru yansıtmak olmalıdır.